Inte en vanlig tisdag

Igår efter jag hade sovit ut drog jag på mig sköna byxor, min nallebjörns jacka och började röra mig mot hållplatsen. Med mig hade jag packat ner allt för dagens aktiviteter. Mössan jag håller på och virkar, glasögon, plånbok , min filofax och självklart en födelsedagspresent. Jag skulle hem till mamma för att fira hennes födelsedag.

Hemma hos mina föräldrar vajade prideflaggan i vinden och mamma hade pyntat fint utanför dörren med granris.

Jag är extremt glad över att jag har min mamma som en nära vän och någon som jag alltid kan prata om. Vi pratade om att mamma är bland de coolaste människorna jag känner, vilken del av vår morfar vi barn ärvt och att jag är uppfostrad som en sjuttiotalist. Efter vi ätit la vi oss i soffan och kollad på film, precis som man bör spendera sin födelsedag.

Grattis igen finaste mamma!

/A

En reaktion på ”Inte en vanlig tisdag

Lämna en kommentar