Måndagskväll

Pi klättrar runt på byrån, funderar på om skrivaren eller den tredje lådan fylld med sladdar och batterier ska vara sovplatsen för kvällen. I magen ligger pizza med fetaost, oliver och sparris. I sambons mage finns pizza utan kanter med skinka, banan, jordnötter och curry, kanterna har jag ätit upp. Under tiden pizzorna  var i ugnen dansade vi till gamla favoriter och vek tvätt. Saker som fyller kroppen med energi.

Jesper pratar med sig själv, handbollsspelarna  eller mig, det är väldigt oklart. Tror dock inte att de i Scandinavium hör honom från vår soffa. På vårt randiga soffbord står en tallrik med goda ostar och pepparkakor vi(läs jag) bakade i lördags hos Jespers föräldrar.

Dagen har varit fylld av det mesta, hunnit med att kort träningspass där hjärtat fick jobba, krama min bästis och se tomten göra chins. Om resten av veckan fortsätter på samma sätt har jag en fantastisk vecka framför mig.

Pi har nu lämnat byrån för datastolen och jag ska lämna datorn för att krypa ner under en filt. Hoppas att du som läser detta har haft en fin start på veckan och att den fortsätter på bästa sätt.

/A

Lämna en kommentar