Måndag läsvecka 1

img_4545

Igår började jag först 13.15 så efter att legat och dragit mig i sängen lite för länge kände jag att en promenad vore bra. Lite efter 10 var jag på väg och i öronen hade jag en härlig podd. Elin introducerade mig till Floras blogg och podden hon har med Frida. Jag börjar sakta men säkert komma ikapp och det är ju en fantastisk podd. De är så råa och ärliga något som jag verkligen älskar, helt klart värt att lyssna på.

 
img_4546

Himlen var blå och det var frost på gräset. Efter att ha kommit halvvägs på min runda önskade jag att jag hade ett extra lager kläder då det blev lite kallt.

 

img_4547Jag ska läsa alla kurser tillsammans med Elin denna läsperioden och igår var hon lite snurrig och blandade ihop kurserna så jag skickade en bild på vårt schema. Super taggad på denna läsperiod, ska blir spännande kurser att läsa. När jag slutade ringde jag min syster och pratade med henne innan vi möttes i stan.

img_4549

Skulle växla tillbaka de dollar jag hade kvar från USA. En sedel hade troligtvis varit med om något spännande så den fick jag behålla. Mathilda ville ha veganska kakor och jag skulle köpa bröd så vi traskade vidare till Hemköp.

img_4551

Sen köpte jag även fina anteckningsblock och en mapp till en kurs jag ska läsa under våren, möjligtvis mer om den längre fram. När jag kom hem insåg jag att både mitt busskort och bankomatkort var borta så fick traska tillbaka till busshållplatsen för att se om jag kunde hitta det. Hade ingen tur med det så ringde direkt och spärrade mitt kort. Det visade sig att en man hade hittat dem så hans fru ringde mig för att jag skulle få tillbaka dem vilket är så fint. Mötte henne och fick inte nog med mina grejer tillbaka även en kram.

Blev en lugn men ändå intensiv dag vilket var ett skönt sätt att börja veckan på!

/A

Lämna en kommentar