En fredag i Kalifornien

Just nu ligger jag och Pi på vardagsrumsgolvet och degar. Det vill säga, jag bloggar och tittar på en vlogg medans Pi funderar på om hon ska attackera mina fingrar, mattan eller möjligen en leksak. Idag är en sån dag när det inte blir som man tänkt. Planen var att gå upp tidigt och ha en effektiv pluggdag. Istället blev det lite skrik och panik. För att bli av med all energi som inte gick att applicera på att plugga har jag städat, diskat och tvättat.

Eftersom denna dagen inte varit så spännande spolar vi tillbaka till fredag den 28 oktober när jag fortfarande befann mig i Kalifornien. När jag kommit in till San Francisco såg jag att en ”spårvagn” snart skulle åka så jag hoppade på. Åkte till Fisherman’s wharf och gick omkring innan jag åkte tillbaka in till den stora shoppinggatan.

Som ni kanske ser på bilderna var vädret inte på topp men det var rätt mysigt. Efter min promenad letade jag efter jeans och köpte julklappar. Väl hemma hos tjejerna fixade vi oss för en utekväll, vi hade tänkt klä ut oss till ninjor men eftersom bara Isabel lyckades med det kände vi att Charlies änglar passade oss bättre. Vi har ju ändå rätt hårfärger för det klassiska tjejgänget.

Svettiga och glada för att vi haft möjlighet att festa tillsammans på så många månader drog vi oss hemåt. Allas läppstift satt fortfarande på plats och fötterna ömmade inte för mycket, vilket kan vara ett resultat på att de spelade kass musik. Amerikaner älskar att dansa till hiphop medans dessa svenska pinglor vill ha pop och house.

/A

Lämna en kommentar